You are currently viewing Czym jest i jak działa lokalne SEO? Przewodnik po pozycjonowaniu lokalnym.

Czym jest i jak działa lokalne SEO? Przewodnik po pozycjonowaniu lokalnym.

Spis treści:

  • Czym jest local SEO? Przewodnik po lokalnej optymalizacji wyszukiwarek
  • Podstawy lokalnego SEO: Co to jest i jak działa
    • Różnice między SEO a lokalnym SEO
    • Znaczenie lokalnego SEO dla Twojego biznesu
  • Jak rozpocząć optymalizację lokalnego SEO
  • Błędy w lokalnym SEO: Czego unikać
  • Korzyści z lokalnego SEO dla Twojego biznesu
  • Podsumowanie

Czym jest local SEO? Przewodnik po lokalnej optymalizacji wyszukiwarek

Lokalne SEO to odmiana pozycjonowania w wyszukiwarce, skupiająca się na zwiększeniu widoczności biznesu w lokalnych wynikach wyszukiwania. W tym artykule przyjrzymy się czym jest i jak działa pozycjonowanie lokalne.

Podstawy lokalnego SEO: Co to jest i jak działa?

Pozycjonowanie lokalne to technika optymalizacji widoczności strony w wyszukiwarce, skupiająca się na przyciąganiu klientów z określonego obszaru działalności firmy, którzy szukają usług, lub produktów w pobliżu. Lokalna optymalizacja wyszukiwarek skupia się na kilku elementach.

  • Optymalizacja Google Moja Firma (Google My Business) – link, czyli po prostu wizytówki firmy, która znajduje się na mapach.

  • Uwzględnienie słów kluczowych związanych z lokalizacją na stronie internetowej

  • Lokalne budowanie linków, czyli pozyskiwanie linków ze stron lokalnych partnerów biznesowych, czy np. gazet.

  • Dbanie o responsywność strony – nieoczywisty element wpływający na wartość lokalnego seo. Wynika z tego, że większość wyszukiwań lokalnych związanych jest z lokalizacją, dlatego dotyczy głównie urządzeń mobilnych.

Różnice między SEO a lokalnym SEO

Główną różnica między SEO a lokalnym SEO polega na skupieniu na elementach dotyczących lokalizacji, takich jak specyficzne geograficznie słowa kluczowe, lokalne backlinki, czy korzystanie z Google Moja Firma (Google My Business).

Znaczenie lokalnego SEO dla Twojego biznesu

Istotność lokalnego SEO stale się zwiększa. Wynika to z faktu, że coraz więcej osób używa do wyszukiwania urządzeń mobilnych, przez co więcej wyszukiwań jest powiązanych z lokalizacją.

Jak rozpocząć optymalizację lokalnego SEO

Rozpocznij lokalne SEO od opracowania strategii działania na swojej stronie.

  1. Utwórz i pozycjonuj profil Google Moja Firma – Skorzystaj z naszego poradnika, w którym szczegółowo omawiamy jak prawidłowo założyć profil google business – link oraz artykułu, w którym omawiamy jak zwiększyć widoczność takiej wizytówki – link

  2. Optymalizuj stronę pod kątem lokalnych słów kluczowych – Zidentyfikuj słowa kluczowe, które lokalni klienci mogą wykorzystać do wyszukania Twojego biznesu np. fryzjer Warszawa

  3. Buduj lokalne linki – Upewnij się, że Twoja firma znajduje się w lokalnych katalogach. Dobrą praktyką jest również nawiązywanie lokalnych współpracy, w celu umieszczenia jakościowego linku do strony.

  4. Zadbaj o dostosowanie do urządzeń mobilnych

  5. Monitoruj i analizuj wyniki

  6. Zapoznaj się z tzw. Geotagowaniem zdjęć – Jest to dodawanie informacji o lokalizacji, w której zostało wykonane zdjęcie, co może pomóc wyszukiwarkom zrozumieć związek między Twoim biznesem a danym obszarem.

Błędy w lokalnym SEO: Czego unikać

Teraz omówmy najczęstsze błędy, które mogą negatywnie wpłynąć na optymalizację strony pod lokalne wyszukiwania.

  • Niekompletne uzupełnienie profilu biznesowego Google – Uzupełnij w wizytówce firmy wszystkie informacje, jakie tylko możesz – dane kontaktowe, zdjęcia, godziny otwarcia, czy opis biznesu. W razie zmian, dbaj o aktualizację informacji w swojej wizytówce.

  • Brak optymalizacji pod względem lokalnych słów kluczowych – Upewnij się, że wybrane przez Ciebie słowa kluczowe znajdą się na Twojej stronie w nagłówkach tytułach i treści.

  • Niezarządzanie opiniami – regularnie odpowiadaj na wszystkie opinie na temat Twojego biznesu. Postaraj się na każdą opinię odpowiedzieć coś więcej niż „Dziękuję”. Warto zachęcić klientów do powrotu, lub odpowiedzieć na zastrzeżenia.

  • Brak lokalnych backlinków

  • Niespójność danych NAP citations (Name, Address, Phone) – Zadbaj o to, aby Twoje dane kontaktowe były spójne we wszystkich miejscach – na stronie, wizytówce, czy lokalnych cytacjach. Zwiększy to Twoją wiarygodność w oczach wyszukiwarek.

Korzyści z lokalnego SEO dla Twojego biznesu

Korzyści z lokalnego SEO są duże i przez zwiększenie liczby lokalnych wyszukiwań na urządzeniach moblinych jedynie stale się zwiększa. Pozycjonowanie lokalne wpływa przede wszystkim na zwiększenie liczby klientów, dzięki większej widoczności w wynikach wyszukiwania lokalnych, co przekłada się również na większy ruch na stronie internetowej. Pomaga to zwiększyć autorytet i zaufanie w oczach wyszukiwarek. Optymalizacja SEO pozytywnie wpływa również na efektywność działań marketingowych

Podsumowanie

Optymalizacja lokalnego SEO (local SEO optimization) już w tym momencie pełni istotną rolę, a z czasem będzie tylko coraz większa, dlatego warto zadbać o widoczność Twojego biznesu. Skontaktuj się z nami, jeśli chciałbyś dotrzeć do większej liczby klientów, dzięki zwiększeniu swojej widoczności.

Najwyższa pora zacząć zarabiać przez marketing. 

Sprawdź co potrafimy zdziałać!