Spis treści:
- Czym jest local SEO? Przewodnik po lokalnej optymalizacji wyszukiwarek
- Podstawy lokalnego SEO: Co to jest i jak działa
- Różnice między SEO a lokalnym SEO
- Znaczenie lokalnego SEO dla Twojego biznesu
- Jak rozpocząć optymalizację lokalnego SEO
- Błędy w lokalnym SEO: Czego unikać
- Korzyści z lokalnego SEO dla Twojego biznesu
- Podsumowanie
Czym jest local SEO? Przewodnik po lokalnej optymalizacji wyszukiwarek
Lokalne SEO to odmiana pozycjonowania w wyszukiwarce, skupiająca się na zwiększeniu widoczności biznesu w lokalnych wynikach wyszukiwania. W tym artykule przyjrzymy się czym jest i jak działa pozycjonowanie lokalne.
Podstawy lokalnego SEO: Co to jest i jak działa?
Pozycjonowanie lokalne to technika optymalizacji widoczności strony w wyszukiwarce, skupiająca się na przyciąganiu klientów z określonego obszaru działalności firmy, którzy szukają usług, lub produktów w pobliżu. Lokalna optymalizacja wyszukiwarek skupia się na kilku elementach.
Optymalizacja Google Moja Firma (Google My Business) – link, czyli po prostu wizytówki firmy, która znajduje się na mapach.
Uwzględnienie słów kluczowych związanych z lokalizacją na stronie internetowej
Lokalne budowanie linków, czyli pozyskiwanie linków ze stron lokalnych partnerów biznesowych, czy np. gazet.
Dbanie o responsywność strony – nieoczywisty element wpływający na wartość lokalnego seo. Wynika z tego, że większość wyszukiwań lokalnych związanych jest z lokalizacją, dlatego dotyczy głównie urządzeń mobilnych.
Różnice między SEO a lokalnym SEO
Główną różnica między SEO a lokalnym SEO polega na skupieniu na elementach dotyczących lokalizacji, takich jak specyficzne geograficznie słowa kluczowe, lokalne backlinki, czy korzystanie z Google Moja Firma (Google My Business).
Znaczenie lokalnego SEO dla Twojego biznesu
Istotność lokalnego SEO stale się zwiększa. Wynika to z faktu, że coraz więcej osób używa do wyszukiwania urządzeń mobilnych, przez co więcej wyszukiwań jest powiązanych z lokalizacją.

Jak rozpocząć optymalizację lokalnego SEO
Rozpocznij lokalne SEO od opracowania strategii działania na swojej stronie.
Utwórz i pozycjonuj profil Google Moja Firma – Skorzystaj z naszego poradnika, w którym szczegółowo omawiamy jak prawidłowo założyć profil google business – link oraz artykułu, w którym omawiamy jak zwiększyć widoczność takiej wizytówki – link
Optymalizuj stronę pod kątem lokalnych słów kluczowych – Zidentyfikuj słowa kluczowe, które lokalni klienci mogą wykorzystać do wyszukania Twojego biznesu np. fryzjer Warszawa
Buduj lokalne linki – Upewnij się, że Twoja firma znajduje się w lokalnych katalogach. Dobrą praktyką jest również nawiązywanie lokalnych współpracy, w celu umieszczenia jakościowego linku do strony.
Zadbaj o dostosowanie do urządzeń mobilnych
Monitoruj i analizuj wyniki
Zapoznaj się z tzw. Geotagowaniem zdjęć – Jest to dodawanie informacji o lokalizacji, w której zostało wykonane zdjęcie, co może pomóc wyszukiwarkom zrozumieć związek między Twoim biznesem a danym obszarem.
Błędy w lokalnym SEO: Czego unikać
Teraz omówmy najczęstsze błędy, które mogą negatywnie wpłynąć na optymalizację strony pod lokalne wyszukiwania.
Niekompletne uzupełnienie profilu biznesowego Google – Uzupełnij w wizytówce firmy wszystkie informacje, jakie tylko możesz – dane kontaktowe, zdjęcia, godziny otwarcia, czy opis biznesu. W razie zmian, dbaj o aktualizację informacji w swojej wizytówce.
Brak optymalizacji pod względem lokalnych słów kluczowych – Upewnij się, że wybrane przez Ciebie słowa kluczowe znajdą się na Twojej stronie w nagłówkach tytułach i treści.
Niezarządzanie opiniami – regularnie odpowiadaj na wszystkie opinie na temat Twojego biznesu. Postaraj się na każdą opinię odpowiedzieć coś więcej niż „Dziękuję”. Warto zachęcić klientów do powrotu, lub odpowiedzieć na zastrzeżenia.
Brak lokalnych backlinków
Niespójność danych NAP citations (Name, Address, Phone) – Zadbaj o to, aby Twoje dane kontaktowe były spójne we wszystkich miejscach – na stronie, wizytówce, czy lokalnych cytacjach. Zwiększy to Twoją wiarygodność w oczach wyszukiwarek.
Korzyści z lokalnego SEO dla Twojego biznesu
Korzyści z lokalnego SEO są duże i przez zwiększenie liczby lokalnych wyszukiwań na urządzeniach moblinych jedynie stale się zwiększa. Pozycjonowanie lokalne wpływa przede wszystkim na zwiększenie liczby klientów, dzięki większej widoczności w wynikach wyszukiwania lokalnych, co przekłada się również na większy ruch na stronie internetowej. Pomaga to zwiększyć autorytet i zaufanie w oczach wyszukiwarek. Optymalizacja SEO pozytywnie wpływa również na efektywność działań marketingowych
Podsumowanie
Optymalizacja lokalnego SEO (local SEO optimization) już w tym momencie pełni istotną rolę, a z czasem będzie tylko coraz większa, dlatego warto zadbać o widoczność Twojego biznesu. Skontaktuj się z nami, jeśli chciałbyś dotrzeć do większej liczby klientów, dzięki zwiększeniu swojej widoczności.
Oceń ten artykuł:
Kliknij na gwiazdkę, by oddać głos!
Średnia ocen użytkowników: 0 / 5. Liczba głosów: 0
Nie ma jeszcze głosów! Bądź pierwszym który oceni ten artykuł.