Jak dodać zdarzenie konwersji do piksela Facebooka na stronie internetowej? Zrób to z naszym poradnikiem bez umiejętności programistycznych.
Wstęp:
Piksel Facebooka to narzędzie, które rewolucjonizuje sposób, w jaki firmy mogą monitorować i optymalizować swoje kampanie reklamowe. Choć sam piksel umożliwia podstawowe śledzenie działań użytkowników na stronie, prawdziwa moc tego narzędzia tkwi w zdarzeniach konwersji. Zdarzenia konwersji to specyficzne akcje użytkowników, takie jak zakupy, rejestracje czy kliknięcia, które chcemy śledzić i analizować. Bez dobrze skonfigurowanych zdarzeń nasze kampanie nie będą w pełni efektywne, ponieważ nie będziemy mogli precyzyjnie ocenić ich skuteczności ani optymalizować ich pod kątem osiągania lepszych wyników. Dzięki narzędziu do konfiguracji zdarzeń Facebooka proces ten stał się prosty i intuicyjny nawet dla osób bez umiejętności programistycznych, co umożliwia skuteczniejsze zarządzanie kampaniami reklamowymi.
Spis treści:
Czym jest piksel Facebooka i zdarzenia konwersji
Dlaczego zdarzenia konwersji są istotne?
Jak dodać zdarzenie konwersji do piksela Facebooka
Krok 1: Wejdź do Menedżera zdarzeń
Krok 2: Ustawienia
Krok 3: Otwórz narzędzie do konfiguracji zdarzeń
Krok 4: Wprowadź link do strony docelowej
Krok 5: Narzędzie do konfiguracji zdarzeń na Facebooku
Krok 6: Dodaj śledzenie konwersji
Krok 7: Skonfiguruj zdarzenie
Krok 8: Zapisz zdarzenie
Krok 9: Aktywacja zdarzenia
Podsumowanie
Jak dodać zdarzenie konwersji do piksela Facebooka:
Krok 1: Wejdź do Menedżera zdarzeń
- Otwórz Menedżera zdarzeń na Facebooku.

- Wybierz „Źródła danych”

- Oraz piksela podpiętego na Twojej stronie

Krok 2: Ustawienia
1. Kliknij „Ustawienia”.

2. Przewiń w dół do opcji „Konfiguracja zdarzenia”.

Krok 3: Otwórz narzędzie do konfiguracji zdarzeń
- Kliknij przycisk „Otwórz narzędzie do konfiguracji zdarzeń”.

Krok 4: Wprowadź link do strony docelowej
- W okienku, które się pojawi, wpisz link do strony, na której chcesz dodać konwersję poprzez piksel.
- Kliknij „Przejdź do witryny”.

Krok 5: Narzędzie do konfiguracji zdarzeń na Facebooku
- Zostaniesz przekierowany na stronę docelową.
- W lewym górnym rogu powinno pojawić się okienko „Narzędzie do konfiguracji zdarzeń na Facebooku”.

Uwaga:
- Jeśli okienko się nie pojawi, upewnij się, że wszystkie AdBlocki i blokery reklam są wyłączone, a następnie odśwież stronę.
Krok 6: Dodaj śledzenie konwersji
1. Kliknij przycisk „Monitoruj nowy przycisk”, by śledzić akcje użytkowników, takie jak zakupy, rejestracje czy kliknięcia lub „Monitoruj adres URL” jeśli chcesz śledzić wyświetlenie danej strony docelowej.

2. Wybierz element na stronie, który chcesz śledzić (np. przycisk, numer telefonu).

Krok 7: Skonfiguruj zdarzenie
Rozwiń listę zdarzeń i wybierz typ zdarzenia który najlepiej pasuje do śledzonego elementu:
- W rozwijanym menu wybierz typ zdarzenia, które chcesz monitorować. Może to być np. „Kontakt”, „Zakup”, „Rejestracja” itp.
Uwzględnij wartość i walutę:
- Wartość: Masz do wybrania opcję, czy chcesz uwzględniać wartość zdarzenia.
- Wybierz wartość na stronie: Ta opcja pozwala na użycie danych o cenach i walutach dostępnych na stronie do pomiaru i doskonalenia zwrotu z wydatków na reklamę.
- Nie uwzględniaj wartości: Wybierz tę opcję, jeśli Twoje zdarzenie nie ma ceny lub nie chcesz monitorować wartości zdarzenia.
- Waluta: Wybierz odpowiednią walutę dla śledzenia wartości zdarzenia z rozwijanego menu (np. PLN, USD, EUR).
- Wartość: Masz do wybrania opcję, czy chcesz uwzględniać wartość zdarzenia.
Dodaj identyfikator i typ zawartości (opcjonalnie):
- Możesz dodać dodatkowe informacje, takie jak identyfikator produktu czy typ zawartości, aby bardziej szczegółowo śledzić zdarzenie.

- Zdarzenie to będzie później widoczne w Menedżerze Reklam.
Krok 8: Zapisz zdarzenie
- Kliknij „Potwierdź” i następnie „Zapisz zdarzenie”.

2. Zakończ konfigurację.

Krok 9: Aktywacja zdarzenia
- Do godziny zdarzenie powinno pojawić się w aktywnych zdarzeniach konwersji w Twojej kampanii reklamowej i Menedżerze Zdarzeń 🙂
Podsumowanie
Dodanie zdarzenia konwersji do piksela Facebooka na stronie internetowej jest kluczowe dla skutecznej optymalizacji kampanii reklamowych. Dzięki narzędziu do konfiguracji zdarzeń Facebooka proces ten stał się bardzo intuicyjny, nawet dla osób bez umiejętności programistycznych. Prawidłowo skonfigurowane zdarzenia pozwalają na precyzyjne śledzenie działań użytkowników, co przekłada się na lepsze zrozumienie ich zachowań oraz skuteczniejszą optymalizację kampanii reklamowych. Dzięki temu możliwe jest zwiększenie współczynnika konwersji oraz poprawa wyników finansowych firmy.
Wydaje się trudne? Spokojnie, jeśli szukasz kogoś kto zajmie się całym procesem marketingu w Twojej firmie od A do Z, wgra piksela Facebooka, ustawi wszystkie konwersje i całą analitykę – kliknij przycisk poniżej, przeczytaj o reklamach na Facebooku i umów się z nami na darmową konsultację!
Oceń ten artykuł:
Kliknij na gwiazdkę, by oddać głos!
Średnia ocen użytkowników: 5 / 5. Liczba głosów: 1
Nie ma jeszcze głosów! Bądź pierwszym który oceni ten artykuł.